Ne reizi vien esmu saņēmusi pārmetumus no klientiem par to, ka publicēju pārāk maz reklāmu.
Ka ieraksts X nekādā veidā neaicina sekotājus pirkt produktu. Kā arī jautājumus, kāpēc reklāmas ierakstam ir tik maz laiku.
Maldīgs ir uzskats, ka sociālie mediji ir domāti, lai tikai reklamētu uzņēmumus, produktus un pakalpojumus.
Tie laiki jau sen ir aiz muguras.
Lai gan sociālie mediji ir lielisks rīks, ar kura palīdzību veicināt pirkumu skaitu, tomēr tā nav to galvenā funkcija.
Cilvēki neseko reklāmām. Un katram ierakstam nav jāpārdod.
Saturs, kas veicina pārdošanu, reti kļūst ļoti populārs. Bet pirms mēs cenšamies kaut ko pārdot, ir vajadzīga auditorija, kurai pārdot. Pārdot bez auditorijas ir kā teikt runu tukšai telpai.
Jēga? Nekāda! Ja nu vienīgi treniņš runāt.
Sociālie mediji ir rīks, ar kuru piesaistīt auditoriju un veidot attiecības ar to. Bet vai tu draudzētos ar kādu, kas visu laiku tev mēģina kaut ko pārdot? Droši vien, ka nē.
Tad kāpēc tu sagaidi, ka tava auditorija ar tevi komunicēs, ja visu laiku publicē reklāmas?
Jā, reklāmām ir sava vieta sociālo mediju stratēģijā.
Tomēr visbiežāk sociālie mediji ir rīks, kas palīdz piesaistīt auditoriju un tālāk to novirzīt jau uz citiem pārdošanas kanāliem. Piemēram, uz interneta veikalu.
Tomēr, ja tavs interneta veikals ir lietotājiem ļoti nedraudzīgs vai piedāvā nevienam nevajadzīgus produktus, tad pirkumi nebūs. Un laba sociālo mediju stratēģija to neatrisinās.
Laba mārketinga stratēģija nesastāv tikai no sociālo mediju reklāmas.
Tā ietver arī citus kanālus, kas viens ar otru mijiedarbojas.
Sociālie mediji ir kā saspēles vadītājs basketbola komandā. Saspēles vadītājs nav galvenais punktu guvējs, bet viņš palīdz komandu virzīt uz mērķi.
Tas pats attiecas arī uz sociālo mediju saturu. Katram satura veidam ir savs darbs. Tāpat kā katram darbiniekam ir sava loma uzņēmumā.
Tu taču nesagaidi no sava grāmatveža, ka viņš piesaistīs jaunus klientus, vai ne?
Negaidi, ka katrs publicētais ieraksts vai storijs veicinās pirkumu skaitu. Dažāds saturs kalpo dažādiem mērķiem.
Saturs, ko veido, lai piesaistītu auditoriju, būs citādāks nekā saturs, kas paredzēts pirkumu veicināšanai.
Sociālie mediji vairumā gadījumu nav galvenais pārdošanas kanāls.
Bet tie palīdz novirzīt cilvēkus uz kanāliem, kas jau var veikt pārdošanu (maksas reklāmas, e-pasta mārketings, interneta veikals u.c.).
Vai sociālie mediji var būt galvenais pārdošanas kanāls?
Jā, var!
Bet vairumā gadījumu tie pilda atbalstošās funkcijas.
Līdz nākamajai reizei
Kā varam sadarboties
Pakalpojumi: Individuālas konsultācijas, Meta reklāmu pārvaldīšana un Meta maksas reklāmu VIP diena.
Apmācības: Kursi mazajiem uzņēmējiem un sociālo mediju menedžeriem.
Satura vēstules: Katru otro pirmdienu savā e-pastā saņem noderīgus padomus par un ap satura radīšanu.