Neticami, bet gada pirmā puse jau ir aizvadīta. Un aizvadīta jau ir viena trešdaļa vasaras.
Jūlijs un augusts ir populāri atvaļinājuma mēneši, kurus sociālo mediju speciālisti un mazie uzņēmēji gaida ar divejādām sajūtām.
No vienas puses - brīvdienas, atpūta, labs laiks.
No otras - tie sociālo mediju konti…
Ko darīt ar sociālo mediju kontiem atvaļinājuma laikā?
Godīgi sakot, es tiešām iesaku vismaz uz nedēļu pilnībā atslēgties no sociālajiem medijiem. Tavi konti un tava auditorija nekur nepazudīs.
Gadu mijā es pazudu no sociālajiem medijiem uz 2 nedēļām. Un mans bizness neapstājās. Pēc tam turpināju publicēt saturu tā, it kā nekad nebūtu bijusi prom.
Instagramā un Facebookā uzliku automātiskās atbildes (to var izdarīt Meta Business Suite). Visi, kuri man atsūtīja ziņu, saņēma automātisko atbildi, ka atbildēšu X datumā. Neviens nedusmojās, neapvainojās un nepazuda.
Ja tomēr baidies no klusuma sociālajos medijos…
Jau laikus izveido saturu un uzliec automātisko publicēšanos. Es tam izmantoju Metricool, bet FB, IG un Threads pašās lietotnēs piedāvā šādu iespēju. Vai arī FB un IG kontiem izmanto Meta Business Suite, kas ir bez maksas.
Ja esi SMM speciālists, kuram jāpublicē saturs savu klientu kontos
Ja savos kontos vari neko nepublicēt, klienta kontos gan nevari. Tas, ko jau tikko teicu - laikus izveido saturu un uzliec automātisko publicēšanos. Arī storijus var ieplānot (ar ierobežotām iespējām, bet var).
Mana kļūda - pēdējā nedēļā pirms atvaļinājuma strādāju visas stundas, lai visiem klientiem saplānotu saturu savam prombūtnes laikam. Bet tagad strādāju gudrāk - jau mēnesi pirms atvaļinājuma katru vai katru otro dienu izveidoju vienu papildus ierakstu, kas paredzēts atvaļinājuma laikam. Šādā veidā nerodas pārslodze.
Kāds saturs tavam klientam labi strādāja pagājušajā vasarā? Iespējams, vari to publicēt atkal. Tici man, auditorija neatceras pagājušā mēneša saturu. Kur nu vēl pagājušā gada!
Nav konkrēts vasaras saturs? Noteikti ir tā saucamais “evergreen” jeb saturs, ko vari publicēt jebkurā dienā un laikā un tas vienmēr būs aktuāls.
Noteikti laikus brīdini klientu par savu atvaļinājumu. Mana pieredze rāda, ka klienti ir saprotoši un ir gatavi šajā laikā paši uzraudzīt vēstuļu un komentāru sadaļu.
Bonusa padoms, ja izmantosi automātisko publicēšanos
Vienalga, vai saturu publicēsi savā vai sava klienta kontā, šis noderēs.
Nepublicē saturu (vai vismaz publicē ļoti reti), kas var izraisīt asu, skaļu vai kādu citādu reakciju komentāru sadaļā.
Ja tev ir kolēģis vai tavs klients tavas prombūtnes laikā pieskatīs komentāru sadaļu, tad, protams, vari publicēt diskusiju sākošu saturu. Bet ja neviens cits to nevarēs darīt un ja vien tu negirbi savā atvaļinājumā tomēr strādāt, labāk no šāda veida satura izvairīties.
Novēlu, lai tev izdodas lieliski atpūsties!
Kā varam sadarboties
Pakalpojumi: Individuālas konsultācijas, Meta reklāmu pārvaldīšana un Meta maksas reklāmu VIP diena.
Apmācības: Kursi mazajiem uzņēmējiem un sociālo mediju menedžeriem.
Satura vēstules: Katru otro pirmdienu savā e-pastā saņem noderīgus padomus par un ap satura radīšanu.