Skip to Content

Pozicionēšana - pamatu pamats

Šodien pastāstīšu, kas ir pozicionēšana un kāpēc tā ir tik svarīga pirms vispār sākam runāt par jebkāda satura radīšanu.

Ļoti vienkārši sakot, pozicionēšana ir tas, kā cilvēki redz Tevi savos prātos. Piemēram, Jānis grib, lai viņa sekotāji redz viņu kā ekoloģiska dzīvesveida piekritēju. Tāpēc viņš dalās ar tādām lietām, informāciju, kas parāda viņu kā ekoloģiska dzīvesveida piekritēju.

Vai Tu zini, ar ko vēlies būt zināms sociālajos medijos, un vai Tavs pašreizējais saturs to atspoguļo?

Ja Tu nezināsi, ar ko vēlies būt zināms sociālajos medijos vai kāpēc cilvēkiem būtu jāizvēlas Tevi, nevis kādu citu Tavā nozarē, to nezinās arī Tava auditorija.

Lai sevi pareizi pocizionētu, Tev godīgi jāatbild uz 3 jautājumiem:

  • Kas Tu esi?
  • Ko Tu dari?
  • Kam Tu to dari?

Tikai tad, kad ir skaidrs, kas esi, ko piedāvā un kam to piedāvā, varam sākt runāt par satura radīšanu.

Kas Tu esi?

Tas var būt Tavs amats, hobijs, izglītība, pieredze. Piemēram, sauksim iepriekš minēto Jāni par ekoloģiskā dzīvesveida ekspertu. Viņam nav izglītība šajā jomā, toties ir liela pieredze.

Bet kas esi Tu?

Ko Tu dari?

Visticamāk, Tu izmanto sociālos medijus un lasi manu saturu, jo Tevi interesē, kā reklamēt savus piedāvājumus. Ko Tu piedāvā savai auditorijai?

Piemēram, Jānis siedz konsultācijas par ekoloģisku dzīvesveidu. Viņš palīdz cilvēkiem lēnām sākt dzīvot dabai draudzīgāk. Viņš ar klientiem izrunā viņu ikdienu un norāda uz vietām un lietām, kur varētu ieviest kādas izmaiņas.

Jānis piedāvā arī citus pakalpojumus, piemēram, vada seminārus, viņam ir tiešsaistes kurss. Bet viņa galvenais ienākumu avots ir individuālas konsultācijas. Tāpēc par tām viņš runā vairāk nekā par jebko citu.

Kas ir Tava viena lieta, ar kuru gribi būt zināms sociālajos medijos? Viena lieta, par kuru Tu varētu runāt vairāk nekā par jebko citu.

Kam Tu to dari?

Tu zini, kas esi un ko piedāvā. Bet kam Tu to piedāvā? Un nē, visi nav Tava auditorija. Ja Tu runā ar visiem, Tu nerunā ne ar vienu. Kam tieši ir domāti Tavi produkti vai pakalpojumi?

Piemēram, Jānis uzrunā ģimenes ar maziem bērniem. Viņam pašam ir divi bērni, un viņš zina, cik izaicinoši ir dzīvot dabai draudzīgi, kad ir mazi bērni.

Kas ir Tavs klients? Nebaidies skaidri definēt viņu! Jo precizāk, jo labāk.

Tiklīdz skaidri zini, kas esi, ko dari un kam to dari, Tev kļūst skaidrāks, par ko runāt sociālajos medijos.

Tātad Jānis ir ekoloģiskā dzīvesveida eksperts, kurš palīdz ģimenēm ar maziem bērniem dzīvot dabai draudzīgāk. Tāpēc viņš rada saturu par un ap dzīvošanu dabai draudzīgi, kad ģimenē aug mazi bērni - iespējas, izaicinājumi, noderīgi padomi, ieskats viņa ikdienā u.tml.

Kas esi Tu? Ko Tu dari un kādu auditoriju uzrunā? Un vai Tavs saturs to atspoguļo?

Lai izdodas atrast savu īsto ES un īsto klientu!