Skip to Content

Kā izvēlēties īsto SMM savam biznesam

Ja tu esi uzņēmējs, īpaši jaunais vai mazais, tad ļoti iespējams, ka esi cilvēks-orķestris. Tavos pienākumos ietilpst pilnīgi viss, arī satura plānošana un radīšana. Bet cik ilgi tu spēsi tā darboties?

Šoreiz parunāsim par kādu tēmu, kas agrāk vai vēlāk pienāk katra augoša uzņēmuma dzīvē — kad un kā nodot sociālo mediju pārvaldību profesionālim.

Ja tu esi uzņēmējs, īpaši jaunais vai mazais, tad ļoti iespējams, ka esi cilvēks-orķestris. Tavos pienākumos ietilpst pilnīgi viss, arī satura plānošana un radīšana. Bet cik ilgi tu spēsi tā darboties?

Kad pienācis laiks piesaistīt SMM?

Iespējams, tu esi nonācis līdz punktam, kad:

  • tavs laiks kļūst aizvien vērtīgāks un jākoncentrējas uz biznesa attīstības stratēģiju;
  • sociālo mediju prasības kļūst sarežģītākas un grūtāk izsekot visam līdzi;
  • nepieciešams svaigs skatījums un jaunas idejas satura veidošanai;
  • satura radīšana vairs nesagādā prieku.

Šie ir skaidri signāli, ka ir pienācis laiks apsvērt sociālo mediju menedžera piesaisti.

Ko meklēt potenciālajā SMM?

Ideālais sociālo mediju menedžeris nav tikai “cilvēks, kurš prot lietot Instagram”. Meklē cilvēku ar:

  1. radošumu: prasmi radīt saistošu saturu dažādos formātos;
  2. analītiskām prasmēm: spēju interpretēt datus un pielāgot stratēģiju;
  3. izpratni par mārketingu: zināšanas par mārketinga piltuvi un kā uzrunāt klientus;
  4. komunikācijas spējām: prasmi uzturēt tava zīmola balsi konsekventi un autentiski;
  5. tehniskajām prasmēm: māk darboties platformā, kurā tu darbojies vai vēlies darboties.

Kā saglabāt zīmola autentiskumu?

Bieži uzņēmēji baidās, ka, nododot sociālos medijus citam cilvēkam, zudīs autentiskā zīmola balss. Lai to novērstu:

  • izveido detalizētu zīmola grāmatu, tajā skaitā zīmola balss vadlīnijas;
  • velti laiku SMM apmācībai par tavām vērtībām un vīziju;
  • ievies satura apstiprināšanas procesu (īpaši pašā sākumā);
  • esi atbalsta persona savam SMM, strādājiet komandā, nevis katrs pats par sevi.

Bet varbūt tu neesi uzņēmējs, kuram vajadzīgs SMM, bet gan šis SMM, kuram vajadzīgs uzņēmējs…

Ja tā, tad tev ir iespēja piedalīties bezmaksas vebinārā “Tavs starts SMM profesijā”, kuru rīkoju sadarbībā ar Kompetenču centru.

Tiekamies jau ceturtdien, 20. martā, plkst. 15.00!

Plašāka informācija un reģistrēšanās: https://kompetencu-centrs.lv/tavs-starts-smm-profesija/

Līdz nākamajai reizei!


Kā varam sadarboties

Pakalpojumi: Individuālas konsultācijas, Meta reklāmu pārvaldīšana un Meta maksas reklāmu VIP diena.

Apmācības: Kursi mazajiem uzņēmējiem un sociālo mediju menedžeriem.

Satura vēstules: Katru otro pirmdienu savā e-pastā saņem noderīgus padomus par un ap satura radīšanu.