Sveiks, mans fantastiskais lasītāj!
Lai gan Satura vēstules ir domātas, lai padalītos ar lietām par un ap satura radīšanu, tomēr šoreiz būs nedaudz cita tēma - tavu kontu drošība.
Es pat vairs nevaru saskaitīt, cik reizes pie manis ir vērsušies cilvēki ar lūgumu palīdzēt atgūt viņu Facebook lapas un Instagram kontus.
Iemesli, kāpēc ir zudusi piekluve, ir dažādi, bet šobrīd 2 no populārākajiem ir:
- Tika uzlauzts privātais Facebook profils, kā rezultātā vairs nav pieeja biznesa lapām;
- Cilvēks pats (apzināti vai neapzināti) noņēma sev piekļuvi.
Gana bieži zaudēto piekļuvi lapām varam atgūt. Tomēr tas nenotiek vienmēr. Tāpēc apkopoju svarīgākās lietas, kas tev jāzina, lai tavi konti būtu drošībā.
Izmanto 2 faktoru autentifikāciju (2FA)
2FA ir daudz drošāka tikai par paroles lietošanu. Tā prasa identitātes apstiprināšanai izmantot nevis vienu, bet divas dažādas metodes.
Ir dažādi 2FA veidi, bet visdrošākā ir tam speciāli veidotas lietotnes izmantošana. Darbības princips ir līdzīgs kā Smart-ID.
Uzstādi 2FA ne tikai saviem sociālo mediju kontiem, bet arī e-pasta adresēm, ar kurām esi reģistrējies šajās platformās.
Neizmanto fake profilu
Sociālo mediju platformām nepatīk fake jeb viltus profili, tāpēc tās cenšas tos atpazīt un dzēst.
Ja tev ir fake profils (visticamāk Facebook) un ja tam vienīgajam ir piekļuve pie tava uzņēmuma lapas, tu riskē zaudēt gan profilu, gan lapu.
Neizdzēs savu privāto Facebook profilu
Mēs visi nogurstam no sociālajiem medijiem un vēlamies atpūsties. Bet tāpēc nav jāizdzēš savs profils (kuram ir piekļuve uzņēmuma lapai).
Noņem paziņojumu saņemšanu vai savā telefonā bloķē piekļuvi sociālo mediju lietotnēm. Tā varēsi no tām atpūsties.
Piemēram, man visās sociālo mediju lapās un kontos ir izslēgti paziņojumi. Brīvdienās esmu nobloķējusi piekļuvi Threads lietotnei.
Neklikšķini uz visām saitēm, ko tev atsūta
Neklikšķini uz saitēm e-pastos un sociālo mediju privātajās sarakstēs pat tad, kad sūtītājs apgalvo, ka pārstāv konkrēto platformu.
Neviena platforma tev nesūtīs privātu ziņu mesendžerī (ja vien pats neesi sācis sarunu ar Meta klientu servisu, bet lai līdz tam tiktu, būs jāveic vairākas citas darbības) un nebrīdinās, ka tiksi bloķēts.
Ja e-pastā saņem vēstuli it kā no Meta vai jebkuras citas platformas, pārbaudi, no kādas e-pasta adreses tā sūtīta. Meta nekad nesūtīs vēstuli no meta123@gmail.com vai līdzīgām adresēm.
Izmanto drošas paroles
Izmanto drošas paroles un regulāri atjauno tās.
Neļauj interneta pārlūkam saglabāt paroles un nepieraksti tās uz lapiņas, kas visu laiku stāv uz tava galda vai makā.
Norādi savu īsto vecumu
Ja Instagram vai citas platformas lūdz norādīt tavu vecumu, norādi īsto vecumu, nevis, piemēram, uzņēmuma vecumu (pirms dažiem gadiem šī iemesla dēļ daudzi zaudēja savus Instagram kontus).
Sociālo mediju platformas var izmantot no 14 gadu vecuma. Ja Meta domās, ka esi jaunāks, tā tev bloķēs piekļuvi.
Izveido sistēmu un pievieno citus cilvēkus
Izveido sistēmu, kā pārraudzīt, pievienot un noņemt lietotājus savām biznesa lapām, lai vienmēr esi lietas kursā, kuram ir piekļuve.
Savā Meta Business Suite, kuram ir piekļuve tavam Business Portfolio, kuram ir piekļuve taviem biznesa kontiem (es zinu, sarežģīta ķēdīte), pievieno vismaz vēl vienu cilvēku, kuram ir pilnā piekļuve. Pievieno tikai tādu cilvēku, kuram uzticies.
Ja kādreiz kaut kas notiks ar tavu profilu, otrs cilvēks varēs piekļūt taviem biznesa kontiem un attiecīgi rīkoties.
Piemēram, ja tavs konts tiks uzlauzts, šis cilvēks varēs noņemt piekļuvi tavam kontam. Vai arī, ja kādu iemeslu dēļ tavs profils tiks bloķēts, šis cilvēks varēs iedot piekļuvi tavam jaunajam profilam.
Līdz nākamajai reizei!
Kā varam sadarboties
Pakalpojumi: Individuālas konsultācijas, Meta reklāmu pārvaldīšana un Meta maksas reklāmu VIP diena.
Apmācības: Kursi mazajiem uzņēmējiem un sociālo mediju menedžeriem.
Satura vēstules: Katru otro pirmdienu savā e-pastā saņem noderīgus padomus par un ap satura radīšanu.